Młodzi & Zdolni / suchy-majk #3




 Suchy - Majk, a właściwie Arkadiusz Suchocki to  dwudziestotrzyletni raper z Gdańska. Czynne działania na  majku rozpoczął w roku 2012, kiedy wydał swój pierwszy  kawałek, ale teksty pisał dużo wcześniej. Potem nastąpiła długa  przerwa do 2014 roku. Wtedy gdański raper nagrał bootleg,  który przez brak miksu został sprywatyzowany na    soundcloudzie.  Następnie przyszła kolejna przerwa przez  długi,  żeby w 2015 wylądować w UK i zacząć nagrywać w  2016.


Zaczynamy klasycznie od pytania o nadchodzący projekt – kiedy ukaże się mixtape?

Koniec maja/początek czerwca.


 Jak będzie zatytułowany?

Brak okładki mikstejp. i to dlatego "brak" w nazwie, ponieważ w początkowym zamyśle miała ona podkreślać wagę warstwy lirczynej projektu, a ta miała górować nad formą i jego oprawą. @Rybskie który zdecydował się przygotować okładkę po latach, narzucił swoją interpretację. Przystaliśmy przy stwierdzeniu, że brak nie oznacza że czegoś DOSŁOWNIE nie ma, a że jest czymś nieskonkretyzowanym i symbolicznym w znaczeniu. Stąd okładka jest - i to dość dobitna bo doskonale obrazuje charakter tej płyty.

Będą jacyś goście? 

 Szczerze powiedziawszy nie, bo nie sądziłem nawet że po puszczeniu paru kawałków pojawią się jakies propozycje feat'ów. Niestety na jakieś kroki było za późno, bo mimo że paru zdolnych gości się odezwało, to projekt był już skończony. Chciałbym coś z kimś zrobić na następnym nielegalu - o ile damy radę to z Tinkiem z Polkowic bo przyjemnie brzmi na bitach i paroma innymi zdolnymi osobami. A tak to raczej współprace z producentami, żeby odbić od podkradania bitów.

Skoro rozmawiamy w ramach serii Młodzi Zdolni, to nasuwa się pytanie – Czy można nazwać Cię Młodym Zdolnym? 

Mam 24 więc chyba nie jest źle. Zdolny jestem, a będą jeszcze okazje to udowodnić.

 A propos młodych raperów – kogo z młodych polskich raperów najbardziej propsujesz? 

 Problem jest w tym że scena to jest przepych w chuj na ten moment. Z młodszych gości których zawsze sprawdzam jak widzę coś nowego to Wiatra z SB i z automatu słucham nowości Szopeena. Tylko dwie ksywy wpadają mi do głowy apropos młodych, bo gdybym podiggował to wyszedłby z tego drugi wywiad. Ogólnie sprawdzam wszystko co możliwe.

Miałeś tyle przerw w rapie z różnych powodów, skąd bierzesz motywację do tych powrotów do rapowania? Wielu na twoim miejscu by sobie odpuściło.

 To nie były na dobre "powroty", bo ja cały czas pisałem i słuchałem dużo, różnica jednak w tym że zawsze mówiłem "jutro" i mało robiłem na bieżąco więc lata mijały a ja nagrywałem bardzo rzadko. To był po prostu czas nieogaru, gdzie więcej spędzałem czasu na melanżach i psuciu siebie niż zdrowym podejściu do tworzenia i realizowania marzeń. Nie staram się wmówić komuś że BOM to moje pierwsze podejście do rapu aczkolwiek ze względu na to jak wyglądało to od kuchni, z czystym sumieniem stwierdzam że zacząłem na serio w 2016 roku. I teraz robię na serio.

Na wyspach chcesz zostać na stałe, czy wyjechałeś tylko po zarobek?

 Nie wyjechałbym gdyby nie długi, to na pewno. Tęsknię, a wtedy zawsze chcesz wracać. Dużo spraw się posypało z mojej winy więc z pokorą trzeba ponieść karę i swoje "odsiedzieć". Wrócę ale nie wiem kiedy. Marzy mi się powrót dzięki muzyce. Żeby ktoś konkretny napisał mi maila z ofertą współpracy - miałbym łatwiej o decyzję. No i jakoś mógłbym wrócić w konkretnym celu.

Poza wydaniem mixtape'u , jakie masz muzyczne plany na ten rok? 

 Na pewno kolejny mixtape do końca roku. W czerwcu zaczynam pierwsze nagrywki a chcę spędzić nad tym projektem chwile żeby brzmiał jeszcze lepiej niż ten aktualny. Prócz tego jestem w trakcie ugadywania ep z pewnym ciekawym producentem ale to nic pewnego więc nie będę zapeszał. Nie wiem jeszcze czy dałoby się w tym roku, ale coś na pewno z ziomeczkiem który się w ostatnim czasie mega rozwinął i wpadliśmy na pomysł że coś stukniemy razem po premierze jego wydawnictwa, bo się znamy lokalnie z kochanego Wrzeszcza - pozdrówki Silver.

Jakie pozamuzyczne?

 Nagrać film freestyle football w dobrym klimacie. Zabrać moją ukochaną gdzieś na urlop i pewnie zjechać do Polski na melanż.

Tradycyjnie, czas na pytania zamknięte:

STS czy Fortuna?

 STS

Film czy książka?

 Książka

Mainstream czy podziemie?

 podziemie

Liga Angielska czy Hiszpańska?

 Hiszpańska

Treść czy forma?

 TREŚĆ

Ostatnie pytanie, wyjątkowe - Co zrobisz gdy będziesz wielki?

 Na pewno zroluję coś z ziomeczkami. Chciałbym ogólnie oddać z procentem wszystko co otrzymałem od bliskich, i dożyć momentu że będę z siebie dumny.

Życzę ci zrealizowania tego jak najszybciej!



SUCHY MAJK NA FB
RAPBLOGOWO NA FB

RAPBLOGOWO NA YT

suchy-majk - sens inicjału



Previous
Next Post »
0 Komentarze